Akuttid

Hej!

Jag har gått runt i snart två veckor och känt mig yr, ofokuserad och illamående. Igår eftermiddag blev det om möjligt ännu värre när till och med vissa delar i ansiktet liksom domnade av. Jag är väldigt skeptisk till läkare och allmänsjukvård sedan två år då jag hade konstant ont i magen, kräktes och var sjuk nästan ett år innan några klatter till läkare lyckades konstatera att jag hade salmonella. Då hade jag lämnat in 4 likadana prover fast vid olika tillfällen, så vid det fjärde provet lyckades de äntligen ställa diagnos!

I alla fall, jag ringde min vårdcentral i måndags och beskrev symptomen, då skulle jag få en akuttid 15 minuter senare, som jag dock tackade nej till. Vi hade ju för sjutton statusrapport på jobbet, inte kan man vara borta då heller. Dessutom tackade jag nej till tid på tisdagen och onsdagen, men efter avdomningarna igår kändes det ganska aktuellt att kolla upp det hela. Förutom yrsel, illamående osv har jag också spottat, hostat och nyst blod vid några tillfällen.Ringde tillbaka i morse och fick en tid omgående.

Sedan får jag världens klatter till läkare! Det kändes som om hon inte tog mig på allvar, precis som om jag bara upptog hennes tid helt utan anledning. Visst gjorde hon en halvdan undersökning, men hon tog varken blodprov eller några andra prover. Det var rent och slätt ett tack och hej som gällde. Hon hasplade ur sig en snabb information medan hon följde mig till dörren om att det säkerligen inte var något allvarligt och att det mest troligt kan dröja veckor innan det hela släppt. Mycket muntert med tanke på att jag knappt kan resa mig från stolen utan att ta tag i skrivbordet.. suck.

Kommentarer
Postat av: jessi

Men vad hemskt! jag har också varit med om sådana läkare,det är ingen kul alls. Jag tycker att det låter som om du behövde vila hemma från jobbet, låta kroppen vila ordentligt så kanske det går över. Om inte för du gå till en ny läkare.

Jag håller tummarna för dig att du blir helt bra.



KRAMAR

2009-04-02 @ 19:17:08
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

du är inte ensam om att känna dig yr, illamående och hosta/nysa blod och ha domningar i ansiktet...

jag tror det beror på stress.. det är då jag är som mest stressad som jag domnar i ansiktet..

inte bra..



kom ihåg en bra grundregel, när du tackar ja till en grej, måste du stryka en annan sak i kalendern.

det blir lätt för mycket annars..



sen håller jag med dig om allmänläkarna, har väntat på en remiss till en neurolog över en månad pga domningarna i mina armar..

2009-04-02 @ 22:16:38
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0