Det är inte alltid en dans på rosor..


Eventuella kommentarer om bh-bandet är överflödiga. Den byttes ut, såklart.

Hej!

Kastar in ett snabbt inlägg medans jag fortfarande är på pickalurven. (Har ni förresten hört det uttrycket i södra sverige eller är det av norrlänsk prägel?).

Min fina dag som jag så noga tänkt att avsluta i goda vänners lag slutade inte lika lyckligt.. orkar inte gå in på exakta detaljer, men låt mig säga så här: är man kompisar/ingift i släkten så stärker det definitivt inte relationen om man visar sig ha drömt om samma tjänst och bara den ena blir erbjuden (och kallad för intervju). Big no, no. Det hela löste sig, hoppas jag åtminstånde, men kvällen hade kunnat fortlöpa på ett bättre sätt. Dessutom fick jag akut halsont som ett resultat av att jag stått ute i kylan med strumpbyxor och dunjacka över en timme, men vad gör man inte för att bevara familjefriden? Trots detta hyser jag starka misstankar om att söndagens sedvanliga familjemiddag uteblir..

Kommentarer
Postat av: jessi

Men gumman då! Jag har så svårt att förstå att man inte är glad för andras skull, speciellt om man är släkt/vänner. Det spelar ingen roll om det handlar om att man vill ha samma jobb, hus, karl eller vad som helst. Det är en som i slutändan får det och blir det inte jag själv så är det väl jättebra om någon nära får det istället!

Men bra att det löste sig till slut. Ingen ska ta din glädje ifrån dig, du har fått ett nytt jobb för de ansåg att du var den bästa för jobbet. Den andra personen hade ändå ingen chans, blev ju inte ens kallad till intervju.

Hoppas att du inte blev förkyld för att du stått ute i kylan!



kramar Jessi



ps- tack för din mysiga kommentar hos mig!

2009-04-18 @ 07:06:43
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

haha jasså, ja det var ett tag sen jag träffade henne nu, men ja hon har förändrats helt klart ;)

2009-04-18 @ 07:33:05
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Velfia

Det ordet har vi härnere med :)

2009-04-18 @ 07:41:41
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Hoppas du vaknar lagom pigg idag och att solen skiner :) och vi använder oss av pickalurven här i småland också, ibland.

2009-04-18 @ 11:07:50
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0