Det ser inte ljust ut..

.. för min eventuella förlängning, suck. Har försökt dra i alla möjliga trådar men finns det inte nog med jobb så finns det inte. Dock har jag fått de allra bästa rekommendationerna och löfte om att bli kontaktad så snart det är aktuellt med rekrytering på mitt nuvarande jobb igen, så jag hoppas att det kommer dyka upp någonting framöver.

Min motivation går med andra ord på halvfart idag vilket kanske inte är så konstigt när det snurrar en miljard tankar i huvudet. Jäkla Alfa-Kassan (&%/&%) som inte tillåter plugg vid arbetslöshet, såvida man nu inte skickar in en långrandig ansökan och söker dispens. Dessutom kan de aldrig garantera att man blir beviljad oavsett omfattning, utan ärendet ska prövas och såklart är handläggningstiden ca 10 veckor. Det innebär alltså att om jag fortsätter studera vid min eventuella arbetslöshet kan jag i värsta fall tappa 2.5 månads ersättning.. helt i onödan. Det känns ganska meningslöst att ha varit betalande medlem om man då sedan inte ens "får skörda frukten av sitt arbete".

Den största frågan jag stället mig själv just nu är alltså om jag ska fortsätta plugga mina kurser (75%) och hoppas på att det dyker upp något/att jag blir förlängd, eller ska jag helt enkelt bara "ge upp". Jag vill ju helst inte slänga bort alla timmar av pluggning i onödan..

Kommentarer
Postat av: Annelie

Såklart du inte bara ska ge upp! Jag håller alla tummar jag kan för att du ska få behålla jobbet!

2009-04-07 @ 17:23:11
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: Therese

ja, du kan ju alltid extraknäcka med mk på sidan om pluggandet... kom med på ett möte så får du se hur vi jobbar..

2009-04-07 @ 21:34:38
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag tycker inte du ska kasta bort pluggandet, det är så värdefullt för dig i framtiden!



2009-04-07 @ 21:54:13
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0