Första dagen.. :-)

Jag har inte så mycket att säga om det nya jobbet ännu annat än att det är MYCKET att ta in. Har med mig massor med papper som ska plugga in och sedan är det tonvis med rutiner, regler och lagar kring arbetet. Bara idag har jag hunnit med att lära mig att registrera ett komplett ärende, hur man vidarefakturerar uppdragsgivare samt början till löneutbetalning för företagets anställa. Då är det mycket regler om skatter, sociala avgifter, hur man debiterar omkostnader och massa annat..

Well, nu ska resten av kvällen ägnas åt "personal och ekonomi". Har knappt hunnit landa ännu men eftersom att uppgiften börjar närma sig deadline är det bara att bita ihop och leverera resultat. För första gången någonsin i mitt liv var jag förresten så sugen på en iskall öl att jag tvingades öppna en "Rep Stripe ;-). Öl och plugg, vilken riktig student jag blivit!

Är det någon som förresten vet hur det fungerar med CSN-kortet? Visst kan jag som läser 75 % ansöka om ett CSN-kort även fast jag jobbar 100 % och har arbetet som huvudsaklig syssla?

Kommentarer
Postat av: jessi

ja tror att du kan det! kolla upp på deras hemsida.



låter som att du haft mkt att ta in första dagen, men det kommer gå bra, du är ju smart o arbetsam!



kramar

2009-04-27 @ 23:39:25
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0