Hur coolt vore det inte att odla sina egna kryddor?


Min fina mamma berättade nyss att hon tänkt bjuda med mig på trädgårdsmässan i Umeå, 24-26 april. Förhoppningsvis ger det mig tillräckligt med motivation (och mod) för att ge mig på det planerade projektet att börja odla egna kryddor. När det kommer till växter och annat grönt har jag tyvärr inte blivit begåvad med gröna fingrar, utan jag fick snarare svarta fingrar. Haha, det är nästan så illa att det mesta grönt jag vidrör tenderar att dö kort därpå. Men nåväl, man lär sig av sina misstag. Övning ger färdighet ;-)

Kommentarer
Postat av: jessi

haa haa då är vi två med svarta fingrar! jag skulle dock väldigt gärna vilja ha mkt växter o blommor men så tråkigt när de vissnar... men skam den som ger sig!

Kul att gå på mässa, det brukar vara inspirerarande att vara på dem!



kram

2009-04-16 @ 21:43:03
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

fasen vad kul med trädgårdsmässa :)

vart är den i år? är den på sky com eller?



sen är det barnmässan samma datum om jag inte minns helt fel, många mässor att besöka :) kul

2009-04-16 @ 21:51:02
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Usch då, snöoväder :( jag skickar genast upp lite sol och värme till er.



Det här med egna kryddor vill jag också ge mig på, jag planterade smultron och sockerärtor igår, men liksom du så är mina fingrar sålångt ifrån gröna som man kan komma så vi fr se hur det går med dom haha.

2009-04-17 @ 07:42:46
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0