Söndagspyssel ♥

Hej!

Här hemma håller vi på med mängder av små projekt. Eller rättare sagt så är det jag som håller på med massa saker. Jag har försökt tvinga Den Blivande att hjälpa mig, men istället har han efter en liten stund fastnat framför någon serie, suck. Nåväl, tack och lov tycker jag om att renovera, planera och pyssla på egen hand så jag hänger inte läpp.


Helgens projekt innefattar bland annat en light-renovering av garderobsdörrarna. De gamla knopparna ska bort och ersättas av nya, moderna handtag. Dock köpte jag för stora handtag på Ikea, så i slutet av april får vi byta hälften av handtagen till en storlek mindre. Det är rena tortyren för mig att mötas av ett halvfärdigt resultat resten av månaden..


Här får ni en liten sneakpeak på de supersnygga ljusstakarna som jag fyndade tidigare i veckan. Dessa ska få sig en omgång av vit målarfärg innan de är redo att pyntas med fina ljus ;-)


En blivande byrå :-)


Visst får man magknip av allt detta?


Och som sagt är det även en mindre byrå som ska skruvas ihop och ställas i mitt arbetsrum/förrådet. Min förhoppning är att den ska sluka papper och annat krimskrams, men efter att ha skruvat ihop delar av den börjar jag betvivla det hela. Den känns nämligen så pass ranglig att jag inte skulle bli förvånad om den brakade ihop så snart det ligger ett pappersark i den..



Kommentarer
Postat av: jessi

Vad kul att pyssla o fixa hemma! Vitt är ju så fint!



Ha det toppen Mysiga Frida!

2009-04-05 @ 16:27:53
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0