Det lediga livet på landet är bäst ♥



Jag hittade en ny bästa kompis :-)

Jag har haft det så bra i helgen och verkligen tagit vara på varje ledig minut genom att långpromenera, sola, plugga och njuta av gott sällskap. Knappt har vi ens kollat på tv eller startat datorn på hela helgen och jag kan faktiskt inte påstå att jag saknat det. Under mina långa promenader har jag även kommit underfund med att våren i norrland är underbar, särskilt om man är ute på landet och de meterhöga snödrivorna sakta men säkert börjar smälta bort. Det är liksom någonting magiskt med omväxlingen då vinter blir till vår♥.

Min älskade morfar fyllde 80-år i fredags vilket såklart har firats av både släkt och vänner, med god mat och dryck. Om jag inte vore en fegis skulle jag ta tjuren i hornen och ställa mig på vågen. Men jag är alldeles för rädd för att den ska visa på tok för mycket. Det är nog bättre att svälta ut några överskottshekto under kvällen och i stället besegra vågen i morgon bitti, eller något. Eller, det är nog ännu bättre först till helgen.. haha. Nämen skämt åsido, jag har nog ätit för hela månaden under dessa fyra dagar ;-).


Det var snö så långt ögat nådde ute på landet


mormor & morfars "sommarhus" som bär på åratal av goda minnen :-)


Vår egenhändigt nybyggda sommarstuga


Trashjärtat :-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0