Dagens glada besked



Jag loggade in på Studera.nu och möttes av ett glatt besked. Min sena ansökan till Kemi A gick igenom och jag är nu antagen till höstens kurs på flexibla tider. Även om mitt nuvarande val av yrke lutar åt veterinär är det inte säkert att det till slut är det jag väljer att göra. Min vilja har tendens att ändras lika ofta som de flesta byter underkläder.

I vilket fall är förberedelserna inför att läsa till veterinär är många och varierande, men jag har både höst- och vårterminen fylld av plugg, såklart kombinerat med jobb. Att läsa en utomlands är inte direkt gratis och jag har dessvärre inte fördelen att ha föräldrar som gladeligen öppnar plånboken och skickar mig utomlands fem år. Men ja, jag klänger mig fast i grundplanen och sedan får vi helt enkelt se var det slutar. Följer jag min dröm skulle det i sådana fall betyda att jag bor på en lantlig gård och driver egen klinik om si så där 10-15 år ;-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0