En eloge till Er!

Jag loggar in på bloggen och ser att ungefär samma skara av läsare uppenbarligen följer bloggen trots mina urusla uppdateringar och dåliga kvalité på inläggen. Ni är en sann samling av trogna läsare som är värd den allra största elogen!

Jag sitter för övrigt och smuttar på en kopp blaskigt kaffe som mest troligt smakar sämre än vad en möglig kaviarmacka skulle göra. Det är en äkta pina att ta sig igenom och avsluta den lilla kaffekoppen. Urk. Ändå fortsätter jag dag efter dag att dricka det blaskiga kaffet. Jag antar att det går på rutin, ungefär som jag startar varje dag med en timmes morgonpromenad och en koffeintablett. Och jag som sagt att jag inte är en sådan som uppskattar rutiner.

Förövrigt hittade jag 20-kronor i morse på promenaden. Det gjorde mig oerhört glad. Inte för det faktum att jag blev 20-spänn rikare, utan för att jag hade flyt på en tisdag. Annars ser mina tisdagar alltid lika katastrofala ut. Nog är jag rätt vidskeplig av mig, men jag kan skriva ner en lista av alla hemskheter som inträffat för mig under den dagen jag helst inte vill uttala högt. Den börjar på "tis" och slutar på "dag". För er som inte hängde med är det den dag det är idag. Jag hoppas att trenden, eller rättare sagt förbannelsen är bruten. För på dagens agenda står "kontakt med uppdragsgivare om utskickad faktura på en kvarts miljon" samt "telefonmöte med redovisningsekonomen". Ett starkt bevis på att jag faktiskt är vidskeplig och har stor respekt för denna veckdag är det faktum att jag medvetet bokade in dessa möten till igår, bara för att slippa ta dem på min otursdag. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0