Dressed for success




Åh, vilken lång dag det har varit. Jag startade dagen med hjärtat i halsgropen. Den 27:e är nämligen det datumet jag och alla andra anställda inom det företag jag jobbar för får sin lön utbetald. Till saken hör dock att det är jag som gör alla löner och ser till att betala ut dem. Igår eftermiddag fick jag spendera en alldeles för lång timme med att lägga upp en ny lönelista i Nordeas företagstjänst. Det hela var mer eller mindre dömt att misslyckas.

I morse ringde jag upp min "bank på telefon" och mycket riktigt hade ingen lön betalats ut. I ren panik ringde jag Nordea men fick ganska snabbt ett lugnande besked att samtliga anställda skulle ha sin lön på kontot efter klockan 09:00, puuh. Jag kan lova er att det verkligen inte hade varit uppskattat om lönen betalades ut en eller några dagar försent. När jag väl kom till jobbet hade jag ett mejl från en av våra anställda som ifrågasatte hur hans utbetalda lön kunde vara så liten. Med hjärtat i halsgropen ännu en gång bläddrade jag snabbt från verifikat till verifikat för att se vem som fått vilken lön. Kunde det verkligen vara så att jag slarvat och betalt lönekostnader om ett hundratusentals-belopp kors och tvärs!?

Tack och lov visade det sig ganska snabbt att vår anställde själv hade blandat ihop beloppet med en annan retroaktiv lön från en annan arbetsgivare - återigen puuuh. Dagen fortskred skyndsamt och i slutet av arbetsdagen kastade min chef fram ett papper som jag skulle signera. Det visade sig vara ett anställningsavtal med erbjudande om tillsvidareanställning och med en bonus. Även fastän jag just passerat halva tiden i min provanställning ansåg han att det räckte gott och väl. För min del känns ett erbjudande om fast anställning innan provanställningen ens löpt ut som ett ypperligt bevis på att jag verkligen gett 110 % som jag hade för avsikt att göra när jag påbörjade min anställning. Well well, nu ska jag hälla upp ett glas rödtjut, lägga mig tillrätta under en stickad filt och sedan låta en skräckfilm få underhålla mig ♥.



Kommentarer
Postat av: Anna Söderberg

Skönt att det gick bra med lönerna!

Har du färgat håret?

Vill seeeeeeeee :)



Ha en bra dag!



Kram

2009-09-01 @ 09:13:41
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0