Jodå, jag lever.

God morgon,

Bloggen ekar tomt vilket är raka motsatsen till min vardag. Just nu känns det som att varje minut måste användas till att antingen arbeta effektivt och noggrannt på mitt jobb, arbeta hemma med renovering eller göra en massa andra saker. Igår hade jag den första momsredovisningen som jag fick gå igenom med vår redovisningsekonom. Tack och lov stämde allt i själva bokföringen, förutom några små undantag som är tvungna att korrigeras.

Eftersom att jag är helt grön vad det gäller ekonomi och bokföring spenderades min måndag- och tisdagsnatt i ett sömnlöst tillstånd där jag punkt för punkt gick igenom bokföringen för det andra kvartalet. Att ta med jobbet hem och gå runt och fundera på eventuella lösningar är så typiskt mig. Jag kan liksom aldrig släppa jobbet när jag kliver ut från kontoret. Nåväl, allt såg bra ut förutom några saker som måste korrigeras innan det tredje kvartalet skall redovisas i november. Då kan jag släppa den stenen.

I lägenheten har vi börjat montera upp den nya köksinredningen och behöver jag säga mer än "IKEA" för att ni ska förstå hur vansinnigt mycket montering och pill det innebär. Tack och lov är min käre sambo en riktig pärla som har styrt upp hela köksmonteringen på egen hand. Dessutom är det han som står och pillar med varje skåp och jag står i stort sett bara och hänger för att eventuellt kunna assistera honom ;-).

Nåja, nu ska jag kasta i mig det sista av frukosten innan jag skyndar mot jobbet. Jag tror att jag kommer avrunda den här arbetsveckan idag för att kunna åka upp och hälsa på min lilla farmor, som mest troligt ligger för döden. Jag vill inte behöva ångra mig i efterhand för att jag aldrig hann säga hej då, utan då offrar jag hellre en arbetsdag och tar det säkra före det osäkra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0