Mer skada än nytta



Den här dagen känns som att den har pågått i en mindre evighet. Grundtanken med den här lediga lördagen var att vi skulle lägga in en högre växel och försöka avsluta vissa delar av köksrenoveringen så som tak- och väggmålning. I och för sig kom elektikern på ett besök och drog om elen, satte upp några nya eluttag och gjorde diverse andra ändringar. Men i övrigt känns det som om dagens arbete gjort mer skada än nytta.

Jag skulle nyligen måla taket och lyckades säkerligen endast åstadkomma spåriga, flammiga och ojämna rollerdrag som mest troligt kommer se alldeles förfärligt ut. Är det någonting som kan få mig på riktigt dåligt humör så är det just takmålning. Det är så förbaskat irriterande när man målar för glatta livet och sedan ser man liksom hur det bara blir värre och värre. Dessutom känns det så trist att slänga ut 300 kronor på någonting som man sedan måste kasta ut ännu en gång plus massa andra tillbehör.. åh. Kvällens räddning är i alla fall min nyafunna vän som fyller 21 och bjuder på hembakad tårta. Nej, nu ska vi ska ta en snabb sväng förbi dem och lämna ett grattiskort. Sedan ska min ömma kropp få vila i horisontalt läge framför en skräckfilm ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0