Renoveringsstatus dag 1

Igår gick startskottet för den riktiga renoveringen av köket. Jag hade förväntat mig att vi knappt skulle hinna göra särskilt mycket mer än att tömma alla skåp, lägga ut skyddsplast och förbereda för att flytta på vitvarorna men gårdagens slit resulterade i gapande, tomma hyllplan och en del planeringsarbete. Det var fullständigt perfekt inför IKEA-leveransen som för övrigt kom för drygt två timmar sedan ;-).

Nu ser vår lägenhet ut som en krigszon men jag antar att det bara är att konstatera fakta och gilla läget. Jag orkar faktiskt inte reflektera över det faktum att det damm som nu cirkulerar runt i lägenheten har legat bevarat under ett köksskåp i femtio år. Det dammet är säkert 100 gånger mer farligat än svininfluensan or what so ever. Nåja, jag är bara så himla sugen på att fortsätta arbeta för att snart kunna konstatera att vi faktiskt har renoverat klart i lägenheten. Jag har redan börjat planera för nästa projekt där jag har tänkt att måla om vår säng i en vit kulör. Well well, en sak i sänder. Nu ska jag i alla fall hoppa i säng för att kunna vakna upp på ett strålande humör och börja tisdagen med en timmes morgonpromenad tillsammans med en lika morgontrött barndomskompis.



Snart är dessa gula och fula skåpar ett minne blott!


Hur har vi kunnat bo så här i över ett år?


Vår fantastisk fina fläkt som är skrämmande lik en elefantsnabel ;-)


Ännu mer sunkigt kök..

Kommentarer
Postat av: Malin

Ska bli kul att se resultatet sedan :)

2009-08-04 @ 08:19:01
Postat av: Annelie

Tack snälla! Vi "impulskompå" med några kompipsar att vi tar husbilen och far till Norge några dagar så, det gjorde vi. Supertrevligt och Geirangerfjorden är verkligen något jag kan rekommendera!



Jag väntar med spänning på renoveringen!

2009-08-04 @ 11:28:14
URL: http://annielie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0