Update



Insåg just att jag inte underhållit bloggen alls på den senaste tiden. Med tanke på allt jobb, plugg och julstress så kommer den i skymundan, men förhoppningsvis innebär ett nytt år ny motivation och kanske skenande blogginlägg. Annars, i värsta fall så får fridasvardagsbestyr gå i pension genom att läggas ner.

Nåja, utöver att jobba eller slita mitt hår mellan raderna i Kemi A så har jag hunnit med att vara i Riga (med fem av mina manliga arbetskamrater). Vår resa var helt OK men jag skulle inte rekommendera någon att åka till Riga eftersom att både mat & service inte höll särskilt hög klass.

Dock vårt hotell bra och utelivet kan man inte säga annat än att det var.. galet. På fredagen gick jag och tre av mina kollegor ut till ett stort uteställe som också visade sig vara strippklubb. Exakt vad vi fick se där inne kan ni nog föreställa er, om inte annat så låter vi det vara osagt. Jag blev så bekymrad över en halvnaken tjej som sade sig läsa till civilekonom och som inte hade någon annan utväg än att strippa för att klara sin ekonomi. Det slutade med att jag gav henne en fjärdedel av min resekassa. Dagen efter insåg jag att det kanske inte var det smartaste med tanke på att alla tjejer säker samma sak, kanske för att ha en undanflykt till varför de strippar eller rent av säljer sex. Eller så behöver de hävda sig och visa att de faktiskt har ett värde.

Nåväl, jag hoppas att mina pengar kommer till användning oavsett om den stackars tjejen gjorde alla de där akrobatiska och nakna rörelserna frivilligt eller med tvång. Det såg rent groteskt ut med alla män som satt och dreglade över tjejerna och som bläddrade bland sedelbuntarna för att se hur länge och vad de skulle kosta på med..





Kommentarer
Postat av: Therese

saknar ditt bloggande :)

2010-03-07 @ 08:51:52
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0