67 nya mail

Jag har varit rätt bekväm och struntat i att kolla min mail sedan i onsdags. Fick en smärre chock när jag loggade in i morse och möttes av 67 mail plus ett antal som låg i skräpposten. Nu skulle man lätt kunna tro att jag är en jätteviktig person eller någon som har oerhört många vänner att konversera med via mail. Men jag måste nog tyvärr spräcka den bubblan och avslöja att endast 10 mail var av intresse, resten var i princip bara massa reklam. Jag blir snart allergisk mot att hela tiden matas med reklam, erbjudanden och så vidare!

Senast ringde någon från Ellos ungefär klockan två på en måndagseftermiddag. Hon pratade om säkerhet, beställningar och försäkringar. Vadå Ellos och försäkringar. Det klingar liksom inte? Efter två alldeles för långa och onödiga minuter försökte hon knyta ihop säcken genom att sälja på mig en av deras försäkringar som inte alls var dyr. Hon menade på att det är jätteviktigt att teckna en tilläggsförsäkring utifall att beställningen försvinner/skadas. Jag undrade om just Ellos var kända för dessa problem och därigenom försökte skapa kunder för att kunna skicka beställningar på ett säkrare sätt, för jag har då aldrig varit med på maken om att det blivit trassel med paket eller att det försvunnit. Men jag tackade för Ellos öppna och ärliga information, tackade nej till försäkringen och meddelade att jag hade en alldeles ypperlig idé: Jag handlar på ett annat ställe just för att kunna vara på den säkra sidan att min beställning inte försummas.

Klockan två på eftermiddagen, i min privata mobil. Nej.. det var droppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0