Allt eller inget



Det kliar i fingrarna och hjärnan längtar efter att få aktivera sig igen. Det ska bli så skönt att få börja jobba och slippa sortera alla drivor med papper från Alfakassan, arbetsförmedlingen och tidigare arbetsgivare. Bara att hålla ordning och reda bland allt detta, plus alla årsbesked och annat som ska sparas till deklarationen skulle kunna vara ett heltidsjobb. Nej, det var nog en mindre överdrift, men ni förstår vad jag menar.

Jag brukar vara expert på att antingen inte göra någonting eller göra allt. På torsdag startar mitt nya jobb, jag har ett träningschema på 5 ggr/v, en lägenhet som ska renoveras och så klart sambo, hund och familj att hålla av. För att utmana ödet och få in lite ytterligare spänning i mitt liv, alltså för att se hur mycket jag egentligen klarar av, hst jag sökt en deltidskurs på distans som sträcker sig fram till sommaren. Får hoppas att jag blir antagen då det är en sen anmälan. Som man brukar säga: Det som inte dödar, det härdar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0