Amerikanska bananpannkakor



Amerikanska bananpannkakor


I helgen letade jag fram ett nytt recept på amerikanska pannkakor och kunde inte motstå frestelsen att prova bananpannkakor, för visst låter det väl gott!? Jag ber om ursäkt, för fotot ovan framställer det hela väldigt oaptitligt och det ser verkligen ut som.. pannkaka. Men det var så himla gott! Banan, pannkaka, vaniljglass och varma hallon är absolut en vinnande kombination!

Här kommer receptet jag använde mig av..

Du behöver:
* 2 msk Smält smör
 * 1 ägg
* 2,5 dl mjöl ( 1 dl kan bytas ut mot grahamsmjöl eller rågmjöl)
* 2,5 dl mjölk
* 1 tsk vaniljsocker
 * 2 tsk bakpulver
* 1-2 mogna bananer
* 1 msk socker

Gör så här:
Vispa ner ägget i det smälta smöret till en jämn smet (obs, snabbt så att inte ägget stelnar). Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker, socker i en separat bunke. Varva sedan mjölblandning och mjölk ner i äggblandningen. Mosa tillsist bananerna och vänd ner i smeten. Stek!


Kommentarer
Postat av: jessi

Låter gott, måste testa någon gång till söndags brunchen! Tusen tack för supergulliga kommentaren i min blogg idag!



sov gott!

2009-02-11 @ 22:29:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0