Äntligen helg! :-)

Av någon anledning sitter jag visst fortfarande kvar på jobbet, fast det var jag som skulle smygstarta helgen. Hrm, först in i morse och sist ut på eftermiddagen, det är en ytterst märklig ekvation. Men det finns faktiskt en realistisk anledning till denna mycket tråkiga händelse, och det är nämligen att jag suttit parallellt med tjejen som jag vikarierar för och lärt mig fakturering, kontering osv.

Just nu snurrar det siffror, rutiner och regler i huvudet. Tänk er samma bild som när en tecknad figur slår huvudet i någonting hårt och sedan bara ser stjärnor. Ungefär en sådan bubbla, fast med siffror har jag ovanför mitt huvud. Den Blivande hade också tänkt flexa så att vi kunde ägna eftermiddagen åt någonting trevligt, kanske en promenad i solskenet eller en runda på stan.. men han fick istället gå hem till en ensam lägenhet och fundera på kvällens middag. Jag tror minsann jag måste kompensera hela missödet med att köpa med mig hämtmat. Då blir han nog glad igen ;-).

Vi hörs senare i helgen. Jag ska nämligen inte blicka åt laptopen förrän tidigast i morgon. Det har gått lite överstyr de senaste dagarna då vi bland annat kommunicerat med varandra över msn eftersom att vi befunnit oss i varsitt rum. Det borde vara ett varningstecken med stora, röda flaggor! Har tänkt unna fästmannen mitt 100%-iga sällskap hela kvällen. Det borde faktiskt du också göra, om du inte är hemma ensam dvs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0