Är det okej att raka muffen in public?

Jag har precis kommit hem efter en mindre angemän upplevelse på badhuset. Först och främst var jag nästan rosenrasande på två korkade småbarnsföräldrar som prompt skulle lära sina barn att simma i motionsspåret. Klockan 10 på morgonen är det endast en länga som är öppen, dvs att resten, alltså ungefär 3-4 längor är öppna för allmänheten där alla får leka och bada. Till och med simträna om man känner för det. Trots att vi var runt fyra stycken som var intresserade av att göra ett seriöst träningspass envisades småbarnsföräldrarna med att ockupera i stort sett hela motionsbanan och vår träning blev uppenbart lidande.

En dryg timme senare, när mitt pass äntligen började lida mot sitt slut och jag ser fram emot en varm dusch står småbarnsföräldrarna redan i duschrummet. Jag är fortfarande irriterad över hur korkat de betett sig tidigare men min irritation övergår ganska snabbt i en chock. Helt plötsligt står en av mammorna och rakar den nedre regionen helt ogenerat. Hon står till och med vänd mot mig, ungefär som att hon vill visa att hon inte alls tycker att situationen är besvärlig. Inte ens när hon hukar sig för att "komma åt lite bättre" har hon vett nog att vända sig från mig. Våra blickar möts alldeles för många gånger eftersom att jag säkerligen stod med hakan i golvet, stirrandes på de mest intima delarna och hade i ren chock tappat förmågan att tänka snabbt.

Alltså, är det jag som är alldeles för känslig eller är det okej att raka den nedre regionen bland folk?

Kommentarer
Postat av: jessi

Jag tycker inte det är ok. Även om hon nu inte bryr sig så finns det ju faktiskt andra som inte känner sig alls bekväma. ibland måste man visa hänsyn till sina medmänniskor!



Ha en bra valentine kväll!



kramar

2009-02-14 @ 19:08:00
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj inte okej att raka in public.. shit!!

Måste bara säga att jag inte alls är en sådan småbarnsförälder hahaha :) Huvva..



Och jo jag håller på att starta upp den själv, känns oerhört nervpirrande må jag säga :)

Men spännande! Det svåra just nu är bara att hitta bra och starka kvinnor som vill jobba i mitt team.. Några tips?=)

2009-02-14 @ 21:01:42
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0