Busy



Ibland önskar jag att dygnet hade fler timmar så att jag verkligen hann med alla måsten. Nu har precis en vän gått härifrån efter några timmars struntprat och ett rykande färskt avsnitt av Lipstick. Det slog mig just att det var idag jag skulle ha kontaktat universitetet, skickat in tidsrapporten, stämt möte med hundvakten, hämtat upp min cykel och helst hunnit med tusen små måsten som just nu hänger löst i luften likt ett betungande ovädersmoln..

Fast trots att det cirkulerar mänger av måsten och "jag borde nog.." så trivs jag allra bäst i pressade och stressiga miljöer. Då är jag i mitt rätta element tack vare att det kräver total närvaro och effektivitet. Att sitta hemma och rulla tummarna fungerar inte på mig. Då går jag liksom i ide och sover ett halvt dygn av ren tristress. Nej, i morgon ska jag stiga upp 05:45 för att unna mig en lång frukost med tillräckligt mycket tid för att strukturera upp veckans viktigaste saker. Mitt nyårslöfte var att arbeta på min självkänsla, vilket jag förstått inte stärks av att man hela tiden misslyckas med att hålla tidsplaneringen. Nu är det realistiskt tänkande, tisplanerande och sedan analyserande vid veckoslutet som gäller om man vill nå till toppen.

*Bild: Superstock.com

Kommentarer
Postat av: jessi

Vilken bra bild du hittat! Så där kan det ju kännas ibland. Jag brukar försöka sätta upp ett mål åt gången och sen när jag klarat av det så tar jag nästa. Sen firar jag mig själv lite med och ger små belöningar, fin choklad, ny tidning eller något annat trevligt. Det skapar positiv känsla hos en själv.

2009-02-10 @ 08:54:31
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Vad kul att du verkar trivas så bra på jobbet!

Hoppas du får lite struktur på vardagen och att alla "måsten" hinns med.

Ibland får man släppa lite på sina egna prestationskrav!



Ha en bra dag!



Kram

2009-02-10 @ 10:29:12
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0