Den här veckan fordrar andra bullar!



Mina frukostfrallor blev en succé här hemma, liksom kycklingrätten med pasta, soltorkade tomater, oliver och gorgonzola. Nu har vi precis avnjutit en kvällsfika med nygräddade bröd, philadelfiaost och kall oboy. Det finns inte mycket som kan mätas mot det :).

Den här veckan kommer verkligen att vara späckad med saker och jag är lite orolig över hur jag ska lyckas sy ihop allt. Ser i alla fall fram emot att delta i ekonomiutbildningen med jobbet på torsdag. Sedan måste jag hinna springa på stan och köpa presenter åt Den Blivande, hans bror, min mamma och sedan skicka någonting på posten till pappa. Som vanligt har jag inte alls bestämt mig vad fästmannen ska få.. tips välkomnas med öppna armar! Vad konstigt det förresten kändes att skriva fästman, men han är ju faktiskt det. Vi har ju liksom förlovat oss :).

Nej, nu ska jag sätta in tandblekningen och återgå till Beck.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Dina frukostfrallor ser goda ut! Det är inte mycket som slår nybakat varmt bröd direkt ur ugnen... mums!



ha en mysig måndag!

2009-02-16 @ 08:04:42
Postat av: Annelie

Hej och förlåt för min sena kommentar!

Du frågade hur det har gått och bygga hus själv. Och jag måste säga att det har varit en fantastisk resa att bygga huset vi själva ritat men, säger jag att det bara har varit guld och gröna skogar så ljuger jag. Vissa gånger har det varit överjävligt jobbigt med i princip obefintlig sömn och så mycket arbete att det stått en upp över öronen. Andra gånger har det varit så roligt att man aldrig vill sluta jobba.

Några tips om ni funderar på att bygga själva;

Fundera över beslutet både en och tio gånger innan ni sätter i gång.

Bygg inte i samma veva som då ni ska ha barn.

Tänk rationellt och sätt inte ett orimligt inflyttningsdatum. Man blir bara sönderstressad och besviken då man ser att man inte hinner.

Försök att antingen få bo hos familj, släkt eller bo i husvagn eller liknande medan ni bygger. Man hinner inte ta hand om ett helt hem samtidigt och framförallt spar man pengar.

Ja, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men, jag ger mig där.

Och som du säger, det blir mycket dyrare än vad man tänkt sig men såhär i efterhand är det helt klart värt det.



Ha det gott!

2009-02-16 @ 14:33:20
URL: http://annielie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0