EDEN LAKE



Jag måste bara tipsa er om den nya filmen Eden Lake. Det är oerhört sällan en film får fästmannen att sova oroligt, bli fundersam och berätta att han blev illa berörd. Men i Eden Lake känner man nog att det går att personifiera sig med karaktärerna och handlingen känns verklig. Den är ingen splatterfilm likt Saw, utan snarare ett drama/thriller/skräck som verkligen lämnar dess publik med en tankeställare och magont.

Jag bet av samtliga 10 naglar och det är jag rätt säker på att några andra i sällskapet också gjorde. När filmen väl var slut la sig en total tystnad i rummet och det var inte förrän någon, en halv minut senare, bröt tystnaden genom att säga "Ja, det var en riktigt.. magstark och obehaglig film".

Recensenten som först såg filmen i England hade sagt något i stil med att han skulle skicka alla terapiräkningar till producenten och jag förstår honom. Även DN har uppmärksammat filmen och skrivit mycket gott om den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0