Happy söndag!



Tänk om man kunde ha det så här skönt på dagarna..


Nu har vi snart gjort bort dagens alla måsten och då är det dags att fokusera på sig själv. Min söndagsritual innehåller allt från en timmes dusch, rakning, noppning och färgning av ögonbryn, tandblekning och målning av naglar. Men det är viktigt att man känner sig fräsch och pigg inför den nya veckan. Hur fånigt det än låter så blir det en helt ny vecka med helt nya möjligheter!

Nu ska jag göra det sista rycket och baka bröd samt komponera ihop en middag med kyckling, spenat, pasta, soltorkade tomater och lite gorgonzola. Vi får se om det blir en flipp eller flopp. Hoppas bara att Den Blivande inte smäller av vid första tuggan, för han avskyr verkligen att ha ädelost i maten. Tyvärr älskar jag det och det händer då och då att jag smyger ner litegrann i maten. Man kan ju trots allt inte vara rädd för att testa nya saker, eller hur? :)

Jag har dessutom börjat anamma Blondinbellas sätt att planera för veckan och skriva en handlingsplan, eller jag skulle nog snarare kalla det rätt och slätt för planering. Ja, jag ska sätta mig och planera ihop hur veckan kommer se ut med fyra födelsedagar vilket resultarar i mängder av kalas. Dessutom åker jag till Luleå med jobbet på torsdag (3 timmar bilkörning - enkel väg), och sedan krävs 5 träningpass, några timmar med familj och vänner samt plugg. Just ja, jag måste verkligen komma ihåg att ringa till Univesitetet och sedan sätta tänderna i den där kursen. Undrar om det är lika bra att sätta en post-it i pannan för att lyckas komma ihåg det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0