Hej mitt vinterland..

Har just slitit mig upp ur sängen och inser till min förskräckelse att jag sovit tolv timmar, guh. Vad bortkastat det känns eftersom att halva söndagen redan hunnit passera, sedan står en ny arbetsvecka och väntar bakom hörnet. I alla fall, jag skulle precis klä på mig för att ta ut Trasslet på en morgonpromenad och blickar ut för att mötas av drivor och återigen drivor av snö. Dessutom verkar det inte finnas någon tendens att det ska lugna ner sig för det fortsätter vräka ner snö. Vad besviken jag blir då jag hunnit bli inställd på att våren mer eller mindre skulle vara på ingång och sedan kommer det istället en vecka av snöstorm och -15 grader.

Jag tror minsann att jag kryper in i min stora morgonrock och gullar med Den Blivande så att tar ut vovven när han kommer hem. Som belöning får hem nygräddade amerikanska pannkakor med tinade hallon och jordgubbar, samt GB:s lightglass ;). Sedan är det hög tid att fortsätta med listerna, suck.


Utsikt mot stan


Observera att vårt fönster döljs av ett 30 cm högt snötäcke!


Dagar som dessa är alla i vår familj skrämmande överens om att man
inte ska göra annat än att mysa i sängen :)


Kommentarer
Postat av: jessi

Vilket charmtroll! Så söööt!!!!!!!!!!!!



Här snöar det med men sådär lagom och riktigt fint ute nu.



trevlig kväll!

2009-02-08 @ 17:51:15
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0