Inspiration för arbetsrummet

Jag har funderat ett par dagar på att vi ska byta ut hela inredningen i vårt arbetsrum och nu har jag väl kommit fram till att det faktiskt är det allra bästa beslutet. Ni känner säkert igen er i att när man väl bestämt sig för någonting så är det svårt att ändra sig, oavsett konsekvenserna.

"Projekt arbetsrum" blir mitt nästa uppdrag, särskilt eftersom att jag vill byta ut inredningen så snabbt som möjligt. Idag går inredningen i mycket svart och lila vilket gör att det känns trångt, stelt och opersonligt. Istället har jag tänkt köpa ett äldre skrivbord och måla det vitt, samt en liknande bokhylla. Sedan ska det inhandlas en underbar hörnspegel som ger en utmärkt shabby chic-känsla. Att det dessutom är en helkroppsspegel gör bara det hela ännu bättre. Mitt mål med det hela är nog att mixa den vita, lantliga stilen med något eller några stänk av mer modernt och futuristiskt. En blogg som jag ständigt besöker är Lyckoljus, som skrivs av söta Jessi. Hon har ett sådant där unikt, hemtrevligt och jättemysigt hem som man bara skulle längta hem till så snart man kliver ut genom dörren.

Som vanligt satt jag och sökte inspiration för arbetsrum/hobbyrum via det trogna, tillförlitliga och alltid så användarvänliga Google.. se och njut ;-)














Och så en bild på ett fantastiskt sovrum också..


Kommentarer
Postat av: jessi

Vad gullig du är, jag blev helt förvånad o glad när skulle läsa ditt senaste inlägg och upptäckte att du skrivit om vårt hem. Roligt att veta! =)



Ha det så gott!



kramar



jessi

2009-02-26 @ 20:53:23
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0