KEEP CALM AND CARRY ON


Mina färgfavoriter från Petrified in pink

Nu har jag suttit och spanat på petrified in pink:s hemsida och bestämt mig för att lägga en beställning på en eller några posters. Jag skulle vilja köpa en ljus plansch, rama in den och ställa den i hallen. Det känns ganska passande eftersom att hallen ofta kan kännas oharmonisk. Det är vanligtvis där man oftast känner sig stressad, upprörd eller omotiverad precis innan man ska lämna hemmet för att springa vidare. Eventuellt blir det ytterligare en till plansch i färgen lilla (plommon) som får hänga i arbetsrummet. Jag är verkligen stormförtjust i textningen "keep calm and carry on". Om ni inte hört eller läst om historian bakom dess budskap bör ni läsa texten här nedanför:

 "Reproduktion av en av de tre brittiska affischer som trycktes upp för att lugna allmänheten i England under 2:a världskriget. Just denna trycktes upp i 2.5 miljoner exemplar men användes aldrig. Över 50 år senare hittade man ett exemplar i en låda bland en massa böcker köpta på auktion och ägarna gillade den så mycket att man lät rama in den för att ha i sin bokaffär. Kunderna gillade den också och så spreds den vidare världen över för att idag vara en av de hetaste trenderna i inredningsvärlden".

* posters & text från Petrified in pink

Kommentarer
Postat av: jessi

Snygga med bra budskap1



ha en skön söndag!



kram

2009-02-15 @ 10:56:22
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0