Listerinevän



Den Blivande är nästan manisk när det kommer till tandhygien. Han borstar sina tänder minst två gånger per dag, använder regelbundet tandtråd och sköljer med Listerine. Dessutom, för ge extra mycket styrka åt tänderna så tuggar han extra-tuggummi. Eftersom att han är kroppsbyggare så äter han mellan 5-10 ggr/dag vilket tydligen sliter oerhört på emaljen. Enligt tandläkarna ska man helst bara äta 3 ggr/dag för att bibehålla den perfekta emaljstyrkan.

Tydligen hade han gått med i Listerineklubben som den sanna Listerinvän han är och bra var väl det, för i fredags kom ett paket med dessa flaskor. Nu är det nog ett ypperligt läge för mig att sluta misshandla mina tänder och istället försöka ta hand om dem. Min melodi när det kommer till att vårda tänderna är godis, saft, kaffe och tidigare cigaretter. Givetvis borstar jag dem två gånger per dag och använder tandtråd när jag orkar. Men det verkar ha fungerat bra det också, för jag har hittills aldrig haft ett enda hål :).

Kommentarer
Postat av: Anna Söderberg

Ojoj, nu har han så han klarar sig ett tag.

Min sambo gurglar också Listerine varje dag men jag har, av tandläkaren, hört att man inte ska använda det varje dag. Det sliter på emalj och tandkött....



När jag gurglar tycker jag att det är så starkt att jag nästan får ont i munnen...

Jag borde också flossa oftare... men jag är som du... bortsar minst 2 ggr per dag och flossar nångång då och då... Hittills inga hål.... och jag är 32 år... :)



Kram

2009-02-16 @ 14:48:26
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0