Jag längtar efter att få sitta på balkongen och dricka ett glas vitt


Så här ska vår balkong se ut

En stor del av gårdagen spenderade jag bland loppisbord grävandes i lådor och påsar i hopp om att finna de där charmiga, extraordinära guldkornen. Och nog fyndade jag en del! Bland annat hittade jag superfina hinkar i zink där jag planerar att sätta färska kryddor och sedan förvara dem ute på balkongen när det blir sommar. Lämpligt nog fyndade jag också en jättefin ljuslykta i samma material som liknar en gammaldags fotogenlampa. Tror det kommer att kunna bli jättesnyggt tillsammans.

Jag har faktiskt stora planer för vår lilla balkong. Jag ska försöka hitta en hylla i smide som ska lackas i vitt och där ska jag ställa olika kryddor, kuddar och ljuslyktor. Det är nog svårt för er att bilda er rätt uppfattning, men det ska alltså vara en hörnhylla med tillräckligt utrymme mellan hyllplanen så att det ryms några olika hinkar med kryddor i. Givetvis ska det också vara en vattenkanna i zink och lite annat lull-lull. Vill också lägga mörkt trall, måla våra utemöbler vita och sedan köpa till rosa kuddar och pynta hela balkongen med vitt och lite lätt gammelrosa. Då ska jag sitta där ute sent på kvällarna med en gammelrosa filt och njuta av sommarvärmen med en bra bok och ett glas vitt. Så underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0