Louis Vuttion eller Ordning & Reda ?



Det här med att välja rätt filofax är lättare sagt än gjort. Med mitt växlande humör och svängiga intresse för färg och form gör det mitt val desto svårare. Det är ju trots allt meningen att man ska ha en filofax under ett helt år, minst. Förra året hade jag en personlig almenacka i rött vilket jag var helnöjd med ett tag. Sedan ville jag ha en i vitt, grått eller rosa. I år har jag inte krånglat till det mer än att jag har en svart standardkalender som är liten nog att stoppa i jackfickan eller i en mindre väska.

Tyvärr tröttnar jag på den tråkiga, snälla enkelheten också vilket gör att jag nu börjat snegla mot en filofax från ordning & reda. Då köper man en pärm och lösa blad vilket är perfekt om man sedan vill kunna variera sig. Laddar man upp med pärmar i olika färger så kan man flytta papperen mellan dem. Lite bökigt men så får det vara i de fall man har svårt att bestämma sig. När jag väl lyckats läsa klart en kurs/utbildning ska jag unna mig själv någonting jag sedan länge velat ha, - en Louis Vuitton filofax. Den jag spanat på kostar ungefär 2300 kronor och det blir den perfekta belöningen när jag är klar med mina studier. Att unna sig saker är jätteviktigt, på så sätt bibehåller i alla fall jag motivationen. Särskilt när det gäller saker man kan ha användning av i sin vardag.

Nog för att jag skulle kunna köpa en LV-filofax redan idag, men det blir inte samma sak. Det skulle vara som att förbjuda sig själv att äta godis under veckodagarna och sedan småäta varje dag, eller som att lova sig själv att träna 5 dagar i veckan och sedan jäsa i soffan i stället. Nej, det skulle kännas som ett rent misslyckande och det tänker jag inte tillåta :).

Kommentarer
Postat av: Josefin | Shadyblonde

är du också med och tävlar eller ?:)

2009-02-11 @ 22:58:57
URL: http://shadyblonde.blogg.se/
Postat av: jessi

Rosa är snyggt, Vuitton klassigt. Vilket som! Du tänker rätt att man ska belöna sig själv själv ibland. Helt enkelt uppmuntra sig själv. Däremot är det inte hela världen om man misslyckas ibland, det är bara att ta nya tag dagen efter!



ha en bra torsdag!



kramar

2009-02-12 @ 08:55:33
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag skulle ha satsat på LV filofaxen :)

Love it!



Jo jag är kvar på online, ska säga upp mig innan sommaren då jag håller på för fullt med att bilda en utbildningsgruppp här i Umeå nu..

Spännande värre :) Svårt att se sig själv sådär lagomt rik och framgångsrik haha!

2009-02-13 @ 19:39:51
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0