Måndag - snart fredag!

Då var måndagen bortgjord. Det är ruskigt hur snabbt dagarna försvinner! Idag känns det som om jag fikat och lunchat bort hela arbetsdagen. Trots att jag tog nytt rekord i effektivetet och kvantitét så känns det som om jag inte åstadkommit någonting. Nåja, det kommer en dag i morgon också.

Nu ska jag kasta i mig en banan och sedan skynda mig ner till gymmet. Det känns som att helgens frosseri gick lite för långt (läs; pizza, ostkrokar, kinamat, amerikanska pannkakor, 3-rätters middag och flertalet tårtor). Om jag inte hade "den veckan" skulle jag ta min uppsvullna mage för att vara fet. Två timmar på gymmet behövs nog.

Förresten fick jag mitt sista lönebesked: 553 kronor. Tydligen var det semesterersättning för ob-tillägget eller något likande. Det känns i alla fall ganska bortkastat att skicka ett A-prioriterat brev för en sådan lönespec. En tråkig sak med att byta jobb är att man i vissa fall får släplön, men då är det bra om man är en flitig sparare som dessutom ligger månaden före med alla fasta utgifter ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0