Nytt köksbord?


Plaine från Mio

Jag velade länge innan vi till slut köpte ett massivt ekbord från Mio. Jag har alltid haft en förkärlek till träslaget ek, men när man bor i en lägenhet är det stor risk att det känns för trångt. Jag skulle snarare vilja ha  vita möbler för att skapa största möjliga rymd i rummen.

Funderar på att slänga ut vårt relativt nyinköpta ekbord på Blocket och istället göra ett nytt besök på Mio. Har spanat in mig på deras köksbord Plaine. Vi har ett sådant soffbord som vi är jättenöjda med och jag tror att även matbordet med stolar skulle passa in fint i vårt kök. Stackars Den Blivande, hittills har han fått stå ut med att jag ångrat eller ändrat mig flertalet gånger. Dessutom tycker han att är lustigt hur han kan lämna lägenheten på morgonen för att sedan komma hem på eftermiddagen och mötas av att saker och ting bytt plats. Tex kan gardiner, prydnadssaker och fotöljer ha flyttat in i ett helt annat rum ;).

Kommentarer
Postat av: jessi

hej!

vi har stolarna från mio o är jättenöjda med det, sen har vi liknande bord dock från ikea.



Svar- ljusstakarna är inte från loppis, utan från en inredningsbutik här i stan. Jag köper 50 % loppis o 50% nytt. Så kan man nog summera det hela. Gillar ny design blandat med gammalt!



min man har också sett möbler/prylar komma o gå.. jag har 2 köksbord med stolar i förrådet, 1 set har jag gett bort till en kusin, sen har jag skänkt bort till loppis... (vi har levt ihop i snart 9 år och bott 5 olika lägenheter, varje gång blir jag sugen på nytt..)



Ha det gott!



kram

2009-02-22 @ 11:15:32
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: Anna Söderberg

Hahaha, jag vet hur det är för jag är preciiiiis likadan!

Köper en grej för att sekudnen senare vilja ha en annan.

Vi har de där köksmöblerna, vita Plaine och vi är jättenöjda. Dock är stolarna lite rangliga. Det känns som om man skulle vilja skruva åt dom hårdare men det går inte...

Men snyggt är det!



Ha en bra dag!



Kram

2009-02-24 @ 09:39:21
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Cilla_falsterbo

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om detta lilla ståhej! Här flyttas det runt på saker hela tiden, och saker byts ut innan mannen knappt hunnit vänja sig vid dem hihi.

SVill oxå ha ett vitt plaine matsalsbord, men det är vi inte helt enig om här hemma, så får väl tjata lite till...

Hoppas du har en bra dag!



kramkram

2009-03-10 @ 13:31:59
URL: http://cillafalsterbo:blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0