Träning & tips på Rea


Kollage med produkter från fitnessbutiken.se

Nu har två dörrlister fått smaka på en rejäl omgång av slipning och spackling. Medan det torkar ska jag skynda mig ner till gymmet och simma 60 minuter. Har precis börjat öka från 45-minuters träning till 60-minuter. Jag misstänker att den lilla ökningen kommer kännas av ganska rejält när jag kommer hem igen. Men då vet jag i alla fall att träningen ger resultat och det är ju det jag vill uppnå! Mitt första delmål som jag ville klara av innan sommaren (att gå ner till 55 kg) har jag redan uppnått och jag funderar därför på att tidigarelägga delmål två (väga 50 kg). När vi åker till Antibe i maj skulle det till exempel vara ganska fint att ha uppnått mål två. Men jag måste nog ta mig en rejäl funderare och få hjälp att lägga upp ett komplett mat och träningsschema för att kunna ta mig dit på så pass kort tid.

Förresten såg jag att fitnessbutiken.se har en jättebra rea på träningskläder och annat som till exempel proteinpulver och kosttillskott. Att kunna blanda en proteindrink efter träningen är en jättebra idé då det bland annat ger ett snabbt resultat och påskyndar muskelåterhämtning efter träning.

Mitt träningsschema för den kommande veckan ser ut så här:

- Måndag: kondition 45 minuter & gym 30 minuter med fokus på ben.
- Tisdag: promenad 2 h (morgon & kväll).
- Onsdag: Simning 60 minuter & gym 30 minuter med fokus på mage.
- Torsdag: promenad 2h (morgon & kväll).
- Fredag: Kondition 45 minuter & gym 30 minuter med fokus på armar.
- Lördag: Spinning 55 min + Core 30 minuter
- Söndag: Simning 60 minuter

(Veckans vilodagar blir tisdag & torsdag. Motionen ersätts av 2 timmars promenad till & från jobbet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0