Ett mindre roligt måste


Jag har precis gjort något så spännande som att betala bort alla räkningar. Dock såg det lite dystert ut på internetbanken då månadens inkomst inte var särskilt mycket att skryta över. Men så är det om man varit sysslolös (arbetslös) och dessutom har släplön. Gånger som dessa tackar jag mig själv för att jag är så ekonomisk och sparsam att det faktiskt inte spelar någon större roll. Mina närmaste vet att jag är nästintill manisk vad det gäller min privatekonomi, men jag tycker att det är intressant, roligt och livsviktigt att spara och placera sina pengar väl.

Bara för att har jag också upprättat ett excel-dokument med fasta utgifter där jag månad för månad ska notera varje utgift och sedan, den 25:e varje månad, räkna ut hur mycket jag kunnat spara. Mitt första mål, att spara ihop ett sexsiffrigt belopp är sedan tidigare uppnått så nu fokuserar jag på nästa stora steg; en miljon innan jag är 30. Tror ni att jag lyckas? Så klart att jag gör!

Vad har du för ekonomiskt mål?

Kommentarer
Postat av: jessi

Wow imponerad! Jag tippar på att du kommer att klara det!



Jag är en annan sort person, för mig är det viktigare att leva i nuet, resa mycket, uppleva saker och lägga pengar på det! Jag har inget mål att spara ihop stora summor däremot givetvis tror jag att man ska ha en buffert ifall något händer! Tänk vad härligt att vi människor är så olika, du får säkert en kick av att ha sparade pengar som växer o växer medan jag inte alls är så!



kramar

2009-02-26 @ 08:12:15
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0