Misskalkylering i planeringen



Nu har jag bäddat ner mig i soffan och bunkrat upp med massor av godis och en kuslig skräckfilm. Vad som kan tyckas vara en perfekt fredagskväll är inte alls lika tillfredsställande som den skulle kunna vara. Jag har så god lust att dra fram locktången, mascaran och den svarta ögonskuggan. Sedan slita på mig min korta marinblåa klänning och ett par nylonstrumpor samt smycken, skyhöga pumps och en svart kuvertväska för att sedan, med bestäma steg styra blicken mot närmaste uteställe. Eventuellt finns det en överhängande risk att jag stannar till en eller två timmar hos någon vän som har förfest för att skölja ner några glas vin. Förtäring av alkohol är viktigt, om ej livsnödvändigt för att man ska ha tillräckligt roligt ute på krogen. I alla fall i mitt fall. Nästa helg blir tillsvidare reserverad för utgång, hoppas bara att jag inte känner för att ha en lugn hemmakväll då.

Bild: www.freshnews.in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0