Planerar en 3-rätters middag :)



Vi har vid några tillfällen blivit överbjudna till Den Blivandes arbetskompis och hans sambo på middag, vin och övernattning. Efter ett halvår med undanflykter har vi insett att det är nu eller aldrig som vi måste bjuda tillbaka. Dock är det ganska stor skillnad på vårt boende; de bor i ett nyrenoverat hus och vi bor i en lägenhet som är i full färd att renoveras. Hrm.

Nästa lördag smäller det i alla fall och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte kände mig nervös. Förutom att bägge är väldigt kräsna med maten (äter bara färska grönsaker) så är de också vegetarianer och vad sjutton finns det för bra recept då? Här är det inte tal om tacos och cola, utan jag planerar en rejäl 3-rätters middag med välkomstdrink och sedan ett fint vin till maten. Har mina aningar om vad för- och efterrätt ska vara, men själva huvudrätten lyser fortfarande med sin idélösa frånvaro.. men det är tack och lov ett tag kvar innan det är dags. Fram till fredag ska jag fundera ut menyn, dukningen och underhållning. Sedan ska jag knåpa ihop ett kort inbjudningskort som Den Blivande får lämna över på måndag.. :-)

Ibland är det tungt med matlagning.. vi storhandlar en gång i veckan och skriver matschema för varje dag. På så sätt är det både enkelt, ekonomiskt och skönt att slippa fundera och handla flera gånger i veckan. Kvällens middag blir något lättlagat och gott, - kycklinghamburage med ruccola, mozarella, soltorkade tomater och grovt bröd ;-).

(Bilden är googlad)

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj det lät avancerat, hehe jag skulle nog aldrig ens komma i närheten av en sådan planering ;) Fina dukningar var det också :) Tur att man kan hitta inspiration, men jag tror du grejar det här :D

2009-02-25 @ 10:01:51
URL: http://mals.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0