Hemma hos oss: Badrum

          
                                                                                                     
När vi flyttade in i vår lägenhet hade det precis skett ett stambyte vilket resulterade i att badrummet blev helkaklat. Tack och lov blev det inte några stora kakelplattor i blått/rött/grönt, men precis som ni ser på bilden ovan (till vänster) var det enhetligt vitt och sådär tråkigt standardiserat.

Det var skönt att vi slapp göra badrumsrenoveringen på egen hand, men jag hade gärna utnyttjat det tillfället genom att klämma in lite svart eller grå mosaik i duschhörnan. Är rätt säker på att det hade kunnat bli en snygg kontrast till det annars så vita badrummet. Bor man litet och har ett badrum på (knappt 5 kvm) så är vitt den mest tacksamma kulören då man upplever rummet större och svalare. Trots att badrummet var helt OK när vi flyttade in så valde vi ändå att göra en ""lightare renovering" som ni kan se på det högra fotot.

Förvaring är nästan A och O för mig. Då vår lägenhet tyvärr inte har mer än 2 garderober har vi varit tvungna att komma på innovativa lösningar för varje rum. I badrummet har vi valt att borra upp två hyllor från Ikea för att förvara överflödigt med hårvårdsprodukter, hudkrämer och smink. I stort sett är det mina saker och våra handdukar som ockuperar hyllplatserna. Under dessa står två förvaringshyllor från K-rauta som med lådor som jag funderar på att måla vita. I dessa ligger allt möjligt förvarat i nessessärer från Make up-store, Body Shop och Ikea. Nästa gång vi vill köpa nytt kommer jag vägra såvida det inte finns ett stort, sterilt badrum och ett öppet, ljus och luftigt kök.



Är det någon som på ett pedagogiskt sätt kan förklara för mig hur sjutton man laddar upp små foton som man klickar på för att förstora?



































Kommentarer
Postat av: Anna Söderberg

Hej.



När du laddar upp bilder kan du välja att ha som som "miniatyrer" eller i "full storlek".

Om du väljer "miniatyrer" blir bilderna klickbara.

Hoppas du lyckas.



Kram

2009-02-13 @ 23:11:51
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0