Clinique hudvårdsserie


Bild: Privat


Tidigare i höstas beställde jag ett komplett hudvårdskit från Clinique innehållande cleanser, återfuktare, pore minimizer, anti-solutions, scrub och deo. Nu håller vissa av produkterna på att ta slut efter nästan 5 månaders regelbunden användning morgon och kväll. Att samtliga produkter är dryga och räcker strax under 6 månader är ett stort plus eftersom det inte direkt blir billigt när man köper hudvårdsprodukter. Tyvärr kan jag inte direkt säga att min hy känns bättre efter att jag använt denna hudvårdsserie, men det är helt klart ett bra alternativ eftersom att min hy känns väldigt fräsch, luftig och ren.

Jag har aldrig haft något av en problemhy förrän nu det senaste året.. min hy har vissa veckor varit extremt fet (särskilt i t-zonen) och finnar har haft en tendens att ploppa upp både här och där. Antar att det har och göra med hormonerna, för hur vanligt är det att man får en finne på magen eller på låret? Funderar dock på att byta ut mitt hudvårdskit och istället prova Dermalogica, Biotherm eller Lancome.

Använder någon av er dessa och vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0