Good things come in three


Bild: privat


Halleluja! Klyschan att goda saker ofta kommer i tre är nog sant. Hittills har två riktigt bra saker hänt och jag kan inte låta bli att grubbla och längta efter vad den tredje saken innebär. Har precis fått besked att jag fick det jobb jag var på intervju för igår och äntligen kan min vardag börja fyllas av arbete, utveckling och stimulans igen. Har varit arbetslös sedan årsskiftet och visst är det skönt att kunna planera sin dag efter eget behov, men det blir sååå tröttsamt att bara gå hemma och släpa benen efter sig..

Eftersom att jag mer och mer förvandlats till en list-tjej så har jag varit tvungen att skriva en utförlig lista på vad jag vill hinna med innan jag börjar jobba igen:
 
- Slipa & måla samtliga lister
- Måtta & kolla på köksinredning
- Sy upp & sätta upp gardiner i samtliga rum
- Hitta en lämplig dagmatte till Trasan
- Köpa en hel ny uppsätning med kläder. Frågan är bara om jag måste börja snegla åt skjortor och kostymbyxor?
- Fixa nagelförlängning
- Slinga håret & klippa upp det
- Träna livet ur mig & utsätta min nästinpå genomskinliga hy för någon timme i solariumet.


Nej, nu är det dags att sätta igång med att sy upp gardinerna. Shoppingen får helt enkelt vänta till i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0