Min oas mitt i kaoset



När jag kommer in i perioder och svackor som är extra jobbiga så längtar jag alltid efter sommar, stugan och kvällar med grillat och vitt vin. Min oas mitt i allt kaos är min familj, min hund och livet på den lugna landsbygden. Stora städer, karriärsjobb och snygga skor i all ära, men när jag väl ligger på dödsbädden är jag hellre den som blickar tillbaka på fina stunder med familjen, mitt mysiga boende och ett mindre välbetalt men mycket mer trivsamt arbete.

Min livsplan är att uppnå det sistnämnda innan jag är trettio, fast med några små tillägg så som att jag har minst en akademisk utbildning, är miljonär och stolt husägare till en stor villa med genomgående vit inredning och stort soldäck. Dessutom är det en självklarhet att det finnns ett eget stall samt en tillhörande brun häst med svart man som ska gå och beta i en hage med vitt stängsel. Hemma hos oss blir det dock inga barn gjorda innan trettio så på den fronten är det absolut ingen stress ;).

Bild: privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0