Målet med min träning

I december/januari åker vi och några vänner till Thailand för några veckors total avslappning och harmoni. Gosh vad jag längtar efter solens varma strålar, genomskinligt vatten och att kunna få massage för en struntsumma. Ska unna mig manikyr, pedikyr och massage till bristningsgränsen. Anyways, jag har två delmål med min träning:

Mål 1: I sommar när (förhoppningsvis) min semester startar ska jag ha nått min idealvikt på 55 kg (2 kilo to go). Sedan ska jag ha fastare armar, ben, rumpa och mage. I nuläget finns det ingenting hos mig som man kan kalla för kondition så givetvis måste jag träna upp den. Min idé är att träna 4-5 ggr i veckan och varva simning, spinning, kondion och styrka. Dessutom ska jag försöka hinna promenera en halvtimme per dag, träna en halvtimmes yoga och cykla till och från jobbet. Det målet borde inte behöva vara alltför svårt att uppnå..

Mål 2: Vid jul när vi spatserar runt i Thailand ska dock mitt slutgiltiga mål vara uppnått. Det är inte mindre än att min kropp ska se ut som Jessica Albas kropp på bilden nedan och att jag ska ha nått min nya idealvikt på 50 kg. Blondinbella förespråkar att man ska skriva ner tre bra saker varje dag för att sedan kunna blicka tillbaka och öka sin självkänsla. Jag förespråkar att man ska skriva lappar/spara foton som ständigt påminner om vad man strävar mot och fortsätter motivera till en att man ska uppnå sitt mål. Därför är den här bilden för tillfället min bakgrundsbild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0