God morgon lördag

God morgon,

Min lediga helg uppe i stugan fortsätter i samma lugna och stillsamma takt. Det förekommer ingen risk för utbrändhet eller stressmage här uppe. Just nu sitter jag ute på altanen med en kopp kaffe och slösurfar bland utbildningar och högskolor. Jag hade precis som tidigare år sökt in till civilekonom- och juristrogrammet men det här året blev jag inte antagen. Utan nu står jag som reserv från nummer 22-1584. Det känns just typiskt med tanke på att jag har blivit antagen till civilekonomprogrammet de senaste tre åren.. men lågkonjunktur och många sökanden är förklaringen.

Anyway, jag ska sätta mig och plugga lite personalekonomi. Har tenta om drygt en månad och innan dess är det hårdplugg och PM-skrivning som gäller. Därefter har jag bestämt mig för att möta hösten med heltidjobb och en eller någa enstaka kurser. I dagsläget funderar jag på att göra någonting mycket radikalt som för många kanske kan verka som en katastrofal idé, själv så tycker jag att det är en av de bättre snilleblixtar som nått mig de senaste åren. I vilket fall, min långsiktiga plan startar genom att jag måste plugga in Kemi A och Fysik A det här året. Sen måste jag helst bli miljonär också, eller få en oerhört givmild sponsor ;-)

Kommentarer
Postat av: THERESE

hej :) din foundation har självklart redan kommit, fast vi har hunnit åka till sthlm medans du också var borta, kommer hem på tisdag igen.

kramar

2009-07-18 @ 21:05:10
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Hallihallå.



Svar: Mamma och pappa har en motorbåt och det är den vi brukar vara ute med :).



Lycka till med studier, miljpnärsdrömmar och heltidsjobb :)



Kram

2009-07-18 @ 22:02:24
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Lycka till med pluggnadet och dina planer =)



Må gott



Maliin

2009-07-19 @ 16:05:41
URL: http://www.qreate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0