Hemslöjd vs hemmagjord



När vi besökte min pappa och hans nya sambo ute på deras lantställe på Blidö så föll jag pladask för objekten ovan. En av dessa är inhandlade på Hemslöjd och fick agera gåva vid en middagsbjudning. Den andra är hemmagjord med hjälp av en gammal rostig skruv, lite stråltråd och några pärlor. Fastän man kanske ser att den högra kommer från Hemslöjd tycker jag att den hemmagjorda får högsta betyg. Dessutom är den lite charmig när den är så där kantig, skev och har en och annan skavank.

Den högra fjärilen har en hel historia att berätta. Enligt den informationen de fått i butiken har den skruven varit delaktig i ett av Sveriges första järnvägsbyggen. Enligt min åsikt har den stackars utbrända spiken inte kunnat gå någon bättre framtid till mötes än att få utvecklas till en fin fjäril som ständigt skänker glädje:-)

Kommentarer
Postat av: Laila♥

Tips på att stå emot sötsug :) ♥ Puss

2009-07-24 @ 02:05:14
URL: http://blog.lailaaziz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0