Njuter av lantlivet

Jag ligger i sängen med lillasysters mac med dongel och läser mejl, bloggar och slösurfar. Har avnjutit en jättegod grillmiddag och en (om möjligt) ännu godare jordgubbstårta. Sedan har resten av kvällen sakta men säkert mynnat ut medans jag legat i horisontalläge framför tv:n. Gosh vad jag älskar det lediga livet på landet.

I morgon har jag ställt klockan på 8. Bara så att jag kan stiga upp, dricka en kopp kaffe i morgonsolen, läsa lite spännande världsnyheter på Aftonbladet och sedan i samma stilla takt fortsätta resten av fredagen. Eventuellt åker jag till en närliggande stad - Skellefteå, för att besöka den lilla men ack så omtalade Trästockfestivalen. Det känns bara som att jag vuxit ifrån festivallivet för ett antal år sedan. Det där med att dricka sig redlös, tillbringa natten i ett tält (som förövrigt alltid stod över ett antal mycket osköna trädrötter) och sedan vakna upp bakis, svettig, orolig i magen och kruttorr i strupen var aldrig riktigt min grej. Då tillbringar jag hellre en kväll i hemmet och natten i min egen säng bland nytvättade och väldoftade sängkläder ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0