Fixa dörrarna - check

Den senaste veckan har vi lagt in en högre växel så att all målning i lägenheten snart ska kunna avslutas. Vi har sammanlagt målat fem dörrar a´3 grundomgångar och 3 täckomgångar med vit lackfärg. Vi köpte ett minirollerset och sedan var det bara att måla för allt vad rollern höll.

Jag känner mig supernöjd med resultatet och så snart som de nya handtagen pryder de vita dörrarna kommer det säkert att fullända hela projektet. Här kan man verkligen prata om att saker och ting kan förändras med relativt små medel. Med ungefär en tusenlapp och ett tio-tal arbetstimmar känns lägenheten SÅ mycket fräschare, luftigare och finare. När det sista rollertaget var draget insåg jag dessutom att vi inte har så mycket kvar att göra.. förutom att montera upp IKEA-köket. Men det tar en helg, sedan kan det hästjobbet strykas från to-do listan. Nåja, jag är rätt säker på att det alltid går att måla element, rör eller någonting annat. Det går väl inte direkt någon nöd på objekt som är möjliga att förbättra ;-)


Så här såg det ut när vi flyttade in i november 2007


Den här bilden får agera "före- och efterbild". Här kan man verkligen se kontrasterna
mellan det gamla, orenoverade och det nya, vita :-)

Spackla, slipa och måla.. spacka, slipa och måla..


Sådärja! Nu fattas som sagt bara ett par handtag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0