Söndagkväll i soffan

Har suttit och laddat upp alla 650 foton som jag tagit från den gångna semesterveckan. Jag har i princip gått utan smink alla dagar och har därför maskerat mitt sanna jag i bakom ett par gigantiska solglasögon. Jag är inte riktigt beredd på att visa er den "nakna" sanningen ännu.. haha.

När jag ögnat igenom alla bilder så upptäckte jag att vi har druckit minst två glas vin de senaste åtta dagarna. Gosh vilken vardagslyx det är! Eftersom att vi har bunkrat upp med ett flertal röda- och vita vinflaskor så jag ska faktiskt börja unna mig ett glas rött de dagar jag haft det extra stressigt/kämpigt på jobbet. Det är säkert ett någorlunda smart drag med tanke på att jag har svårt att varva ner och slappna av när jag kommit hem.. sen är det såklart en annan femma hur pass bra det är med tanke på kaloriintaget ;-).

På tal om avslappning.. nu har jag äntligen lagt ner rollen för idag och istället intagit horisontalläge i soffan. Nu väntas skräckfilm och morgonrocksdegning de närmaste två timmarna, sedan är det bara att kasta sig i säng för att möta den nya veckan. Jag har faktiskt planerat att smygstarta helgen genom att vara ledig på fredag, såvida det ser någorlunda lugnt ut på jobbfronten. Bävar lite inför morgondagen.. jag misstänker nämligen att det ligger ett 100-tal mail, ett 10-tal brev och en hel del massa papper och väntar..



Jag hann shoppa en hel del i Sthlm ;-)


Och vi besökte även pappas sommarställe på Blidö.


.. och slappade på bryggan så fort solen tittade fram.


Jag fick även segla för första gången i mitt liv ;-)


Under veckan avnjöts det en rad goda förrätter, huvudrätter & efterrätter


Och sedan gjorde vi ett antal utflykter.. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0