Jag är förälskad i Blidö

Nu har jag tillbringat en dag ute i pappas och hans sambos semesterparadis ute på Blidö och jag älskar stället. Liksom ett barn räknar ner dagarna innan julafton räknar jag ner dagarna till vi måste åka härifrån - med ångest! Mina funderingar på att flytta söderut har blivit bra mycket starkare än tidigare och jag börjar känna mig mer och mer övertygad om att Umeå kommun kommer att mista en invånare vid namn Frida inom en ganska snar framtid.. först måste jag bara göra mitt bästa för att övertala Den Blivande och om saker och ting inte blir bättre på mitt nya jobb så finns det egentligen ingenting som hindrar mig.

Igår hade vi en superdag där vi startade med att äta en 2-timmars frukost ute vid ett av deras fyra (!) möbelgrupper. Sedan gick vi ner till bryggan och fiskade en halvtimme för att därefter ta segelbåten och segla runt hela Blidö. Vi var ute i nästan sex timmar och det var en fantastiskt miljö. Stockholms skärgård är ett av de absolut vackraste platser jag har sett, i alla fall på sommaren. Jag låg stundvis ute på fören (heter det så?) och solade med bara bikini. Sedan åt vi lunch och skålade med en några glas vitt. På kvällen tändes grillen och sedan avnjöt vi en god 3-rätters middag där måndagen till slut rundades av med gott sällskap och en låda rött vin. Bjuder på lite "utomhus-bilder" från deras skärgårdsparadis. Har fotat en hel del inomhus och jag kan lova er att det är minst lika vackert som inomhus..

Nej, nu ska vi ta färjan över till Åland där vi ska äta middagsbuffé och handla på taxfree. Sedan ska vi ta en snabb sväng om inne i Norrtälje.. vi hörs!














Kommentarer
Postat av: Therese

Åh lät helt underbart, så fint det såg ut att vara :)

2009-07-07 @ 18:25:53
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0