My dreamboard



Jag håller på att bli totalt sinnessjuk av att fundera på vad jag vill göra i framtiden. Den senaste tiden har inneburit en hel del ångestladdade stunder där jag ena minuten vill utbilda mig inom ekonomi, en stund senare vill jag arbeta mer inom vård/hälsa/friskvård och efter det är det tanken på att arbeta mig uppåt som lockar.

De senaste månaderna har jag funderat mer och mer allvarligt på att utbilda mig till veterinär, på samma sätt som min kusin gör. Det vill säga att jag i sådana fall flyttar till ett öststatsland och läser 5-6 år på en privat skola med siktet att så småningom starta eget. Som ni förstår är detta inget litet beslut.. utan det handlar om att jag kommer tvingas förändra mitt liv på ett radikalt sätt. Men någonstans ska man också följa sitt hjärta, hur löjligt det än låter. Idag fick jag ytterligare huvudbry när min chef först berömde och lovordade min arbetsinsats för företaget. Det visade sig att han hade långsiktiga planer som inom de kommande fem åren skulle kunna ta mig ändå upp till toppen. Och då menar jag verkligen toppen.

Så, vad kommer jag till slut att välja.. den någorlunda trygga ekonomiutbildningen som i bästa fall slutar på en tråkig bank, att fortsätta jobba mig upp med sikte på att nå VD-posten eller att bli den glada och hårt arbetade veterinären? Det som jag egentligen är 100 % säker på är att jag en vacker dag ska bo i ett stort, vackert stenhus någonstans i Skåne. Där ska jag tillbringa mestadels av min lediga tid bland mina hundar, hästar och stora trädgårdsland. Jag ska dessutom lära mig hur man får tillräckligt gröna fingrar att kunna underhålla buskar med vita, rosa och röda rosor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0