Vård av sjuk hund och renoveringspyssel

Den Blivande är på födelsedagskalas med sin familj medan jag är hemma med vård av sjuk hund. Min lilla ögonsten verkar ha dragit på sig någon magbakterie för strax efter lunchtid började hon kräkas och fick dessutom diarré. Såklart hade jag inte hjärta nog att lämna min bästa vän i sticket utan då får födelsedagsfirendet helt enkelt ske utan mig. Tack och lov verkar hon ha blivit bättre under kvällen för nu kräks hon inte utan ligger bara helt utmattad i soffan och blänger arg på mig så snart jag slutar klappa på henne.

Mellan allt myspys har jag även passat på att måla lite på våra dörrar som äntligen ska få sig en ansiktslyftning. Träfärgade 60-talsdörrar var nog endast snyggt på.. 60-talet kanske? Vi har velat fram och tillbaka om vi bara skulle köpa nya dörrar, men eftersom att vi har mellan 6-13 dörrar i lägenheten så känns det lite väl onödigt att kasta bort ett femsiffrigt belopp på innedörrar och snygga handtag. Då satsar vi hellre på budgetvarianten med att måla de befintliga dörrarna och sedan satsa lite mindre halva beloppet genom att investera i snygga dörrhandtag..


Kommentarer
Postat av: jessi

ååååååååååååh hoppas din hund kryar på sig. det är så jobbigt när de är sjuka o ynkliga. Vår nicke är mycket bättre idag, äter normal mat, går på toa o ej kräkts på över 30 timmar! jippiee!!!!!



Sov gott sötis!

2009-06-15 @ 23:05:21
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Hej, såg din fråga på min blogg. Klockan är köpt på Ur & Penn. Dom har 50% sommarrea.



Hur är det med lilla vovven nu då?



Kram

2009-06-16 @ 13:09:45
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0