Hur brutal vecka kan man ha!? !!#!%¤#!%¤!%!%(!%¤!

Alltså, vad är det egentligen frågan om!? Den här veckan har ju inte varit nådig mot mig och jag blir faktiskt en aning mörkrädd när jag inser att det är tre dagar kvar..

Först får jag veta att jag blir uppsagd, sedan vaknar jag och både hostar, spottar och nyser jag blod. För övrigt kan jag meddela att jag aldrig, under mina snart 22 år blött en enda droppe näsblod! Därefter bryter jag tre naglar och spenderar halva onsdagskvällen med att slita loss nagelförlängningen i ett tillstånd av vrede, aggression viss desperation.

Veckan rullar på i samma höga tempo och jag stiger upp 04.15 för att sedan, klockan 5 (dvs 15 minuter innan planerad avresa) få veta att det blir inställt p.g.a magsjuka. Vadå, hade personen i fråga inte kunnat skicka ett sms till mig så hade jag sluppit stiga upp så tidigt helt i onödan!? Det som väl fick droppen att rinna över var SKATTEÅTERBÄRINGEN (*/)!#Y!#)!#)!#=?!##!**!#?Y)!#)#!)!#!#!#!)!). Nu mina vänner, nu kan ni börja ana oråd. Det började med att Den Blivande loggade in och fick se att han får tillbaka en fin femsiffrig slant. Jag förväntade mig att också få tillbaka strax över femsiffrigt med tanke på att vi inte begärt skattejämnkning, att jag under 2008 slitit så hårt att resultatet blev depression och att jag inte sålt några aktier/fonder/index m.m. Dessutom har min bankman lovat att se efter så att jag slipper få ett irriterande skattebesked om restskatt genom att reglera eventuella vinster/förluster på något avancerat sätt som bara en civilekonom eller någon med väldigt lite fritid kan förstå eller ens orkar sätta sig in i.

Likt förbannat får jag ändå ordentligt med restskatt! Och givetvis hade min arbetskompis kollat fel i tv-tidningen. Fritzl visades klockan 21, inte 22 som jag förlitat mig på hela kvällen. Såklart kan Den Blivande inte heller sluta skratta över hur tragikomiskt min ständiga och totala otur börjar bli, fastän jag hotar med att han kommer få spendera natten på soffan om han inte begraver skadeglädjen. ARGHH!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh no vännen!! Men du, har iallafall helgen med roligheter att se framemot.. :) Något roligt under veckan iallafall, håller tummarna om jobbet.

2009-03-27 @ 08:50:04
URL: http://mals.devote.se
Postat av: Malin

SV: Tackar-tackar:)

2009-03-27 @ 09:48:56
URL: http://malinsbusiness.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh tack så jätte mycket. Tror jag ska säga grattis till dig med för som jag förstår det så håller ni på och renoverar? ;)



Kul att du tittade in, nu har jag en ny blogg att följa :)



Ha en underbar dag.



Kram Sandra

2009-03-27 @ 11:34:42
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha det brukar låta så :)

Min sambo är faktiskt hantverkare så det är underbart för mig, jag ploppar idéer och han utför de ;) Toppen är det. Men det är så kul också och se alla förändringar man kan göra, helt otroligt.



Jag kommer föjla din med, den föll mig verkligen i smaken. Du hamnar direkt bland mina länkar, om det är okej med dig vill säga? :)



Kram Sandra

2009-03-27 @ 12:53:35
URL: http://mittnyahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0