Jag är rädd för att jag ligger i riskzonen

Hej och hå!

I morse när jag knatade iväg till jobbet sex på morgonen var det -21 grader ute(!). Den röda Goosejackan, halsduken, tjocksockarna och mössan plockades fram illa kvickt och jag var närmast stelfrusen efter den 40-minuter långa promenaden till arbetet.

Nu har jag hunnit avverka fyra koppar kaffe, ett telefonsamtal till verksamhetschefen och gjort klart ett antal markvärderingar. Vet ni, verksamhetschefen lät meddela att han/de är så pass nöjd med mitt arbete att de försöker hitta alternativa lösningar för att jag ska kunna vara kvar här. Jag kan inte annat än hålla tummarna för att det löser sig, för som jag sagt en miljon gånger tidigare så trivs jag utomordentligt bra på mitt jobb.

By the way, magsjukan sprider sig likt en löpeld på arbetsplatsen. Jag som ska till IKEA i helgen vill för allt i världen inte drabbas av den så kallade "spysjukan". Tycker ni jag överdriver om jag säger att jag skulle vilja gardera mig enligt bilden nedan, unden resten av arbetsveckan?


Bild: google.se

Kommentarer
Postat av: jessi

Tänk om det går att ordna att du kan vara kvar, hoppas o håller tummarna för dig.



Hjälp vad kallt ni har det, jag skulle säkert få en chock.. hih..



Kram

2009-03-26 @ 13:29:43
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0